oxidation test: rimmel match perfection, obsess cushion & Maybelline fitme foundation

Hello hye im back.

okay harini aku nak buat entry yang sangat simple. aku nak comparekan beza oxidation rate/shade lepas oxidize antara

1. Rimmel match perfection - true ivory (103)

 2. Obsess Cosmetic - cushion code light




3. Maybelline fitme foundation - nude beige (125)

okay aku taknak pergi detail pros n cons tiap product sbb aku rasa ramai yg dah review. aku akan terus direct kepada result test aku.

sebelum tu, meh aku explain prosedur "experiment" aku 😂. senang je, aku swatched tiga2 foundation ni and aku biar dorang set selama 15minutes, lepas tu aku buat new swatches lagi. tujuannya nak compare dlm masa 15min tu, berapa byk perubahan esp in term of warna foundations ni

so result dia:


aku tak pasti la korang nampak dgn jelas tak. aku snap dgn camera fon je.

1. rimmel
- kalau korang tengok warna dia tak byk beza. sbb tu foundation ni tgh jd top fav drugstore foundation aku

2. obsess
- yg ni dia tukar jadi yellowish sikit. tapi tak teruk. almost sama warna dia

3. fitme
- yg ni gila teruk. bayangkan dlm masa 15minutes, boleh pergi 1/2 shade darker. patutla tiap kali aku pakai foundation ni, amik gmbr2 ootd aku rasa hodoh betoi muka mcm takdak nur. rupanya sbb teruk dia oxidize. aku agak terkejut. so aku xkan pakai dah pasni

overall bagi aku rimmel la paling best. lightweight, tahan lama, tak oxidize sgt and murah. cuma test ni ada la error. aku tahu aku swatched tak sama tebal tp aku malas nak perfectkan dia. and no 2, aku test kat tangan. kalau korg rajin, korang boleh cuba test kat muka lama sikit. aku kurang rajin.

ok tu je haha

Comments