aku dan makanan delivery. dahmakan vs foodpanda?

hi..

sebagai seorang manusia yg bujang dan pemalas, aku tak dapat control diri daripada order makanan luar. yang selalu jd fav aku apps dah makan dan foodpanda (sebab dua ni je yg cover area aku sewa ni haha)


1. Dahmakan
aku tak selalu beli dah makan sebab mahal sikit. nasi ayam paprik pon 14ringgit tak silap aku, rasa dia pon biasa2 je. banyak lagi yang jual best2. tapi kadang aku malas nak drive. kebetulan pulak aku selalu dpt cupon discount 10ringgit, 15 ringgit. so aku beli jela. tapi, ada jugak yg tertentu yg best  yang aku boleh rekomen:




so macam yang korang boleh tengok, dekat bawah tu ada rating dia. so kalau nak beli, pilih la yg rating tinggi sikit. semakinn mahal, makin sedap rasa dia. kalau korang first time nak cuba, guna la code aku. dapat la discount. aku pon dapat habuan sekali haha. so kalau korang order, before checkout tu, isi la code aku ni: zahidagyu. dapat discount 15ringgit tak silap

bawah ni contoh makanan terbaru aku makan. harga 15, aku bayar rm8 je guna kupon. packaging dorang sangat kemas. siap dapat sekali sudu garfu tisu







2. Foodpanda

haa yang ni kena dengan selera aku. apps ni akan deliver makanan daripada restoran2 yg dekat dgn tempat tinggal kau. so kalau kau duk kota kemuning, jangan ngigau la nak dapat ayam 4fingers ke. jauh sangat. tak terhantar rider dorang. wpun masakan kedai biasa2 je, mostly sangat sedap. and dia punya service pon cepat. cuma perlu klik, order, pilih masa mana kau nak makanan tu sampai. aku rasa sangat membantu la esp nanti nak dekat bulan puasa n kau malas nak masak. order je la kan. so aku malas nak ss makanan apa aku selalu beli, sbb menu dia drpd restoran dekat tempat tinggal aku

tapi kalau korang first time user, guna la code aku ni untuk dpt murah haha kau dapat discount 15, aku pon dapat hehe. code: https://fdpnda.app.link/9kMeehAmeW



Comments